Beter gevonden worden en meer omzet? Je bereikt het met goede teksten. Al zit je webshop nog zo goed in elkaar, zonder unieke productteksten en aansprekende categorieteksten blijft het aanmodderen.
Stel je eens voor: de bestellingen vliegen de deur uit en je hebt zojuist met het uitzendbureau gesproken over het aannemen van een tweede medewerker. Je hebt de telefoon nog maar net opgehangen of 1 van je leveranciers belt naar aanleiding van je laatste inkooporder met de mededeling dat hij zo’n grote hoeveelheid producten niet kan leveren.
Dan zit je misschien met je handen in het haar, maar hulp is nabij. Alleen niet van mij, want helaas kan ik je met zulke problemen niet helpen. Waarmee dan wel?
Ik kan er wel voor zorgen, dat je in de toekomst zulke problemen krijgt! Ik schrijf productteksten die verkopen en categorieteksten die zorgen voor een goede positie in de zoekmachines. En als het meezit, dan beland je binnen no-time in de situatie die ik hierboven schetste. Nou ja, dat is misschien wat overdreven en dat is waarschijnlijk ook niet direct jouw doel. Maar wanneer je meer organisch verkeer naar je webshop wil en daarnaast ook een hogere omzet wil realiseren, dan kunnen goede webteksten je wel degelijk op weg helpen.
Natuurlijk kun je kiezen voor adverteren (SEA, search engine advertising) om mensen naar je webwinkel te “lokken”, maar wat als je door middel van goed uitgekiende teksten in je shop op een organische (onbetaalde) manier meer bezoekers kunt krijgen? Zorg dan voor unieke teksten. Zoekmachines, waaronder Google, houden niet van gekopieerde teksten.
Wanneer je steevast je productteksten kopieert van de site van je leverancier, dan zal je minder goed scoren in Google als je concurrent die zijn eigen teksten bij dezelfde producten neer heeft gezet. Unieke teksten worden beloond door een betere positie in de zoekresultaten. En die hogere ranking zorgt op zijn beurt voor meer zichtbaarheid en een grotere kans dat (potentiële) klanten op jouw webshop terechtkomen.
Goed geschreven teksten zorgen ervoor dat het water in de mond van je klanten loopt en dat ze de verleiding niet kunnen weerstaan om jouw producten (met het kwijl dat langs de kin druipt) in het winkelmandje te stoppen. Zie je het al helemaal voor je? Mooi! Dat is wat goede teksten doen. Ze schetsen een beeld, vertellen een verhaal en (in het geval van een product) kunnen ze je het gevoel geven dat je niet zonder kunt.
Woorden kunnen aanzetten tot actie en teksten die geschreven zijn om jouw doelgroep enthousiast te maken voor je producten zorgen voor een hogere omzet. Voor mij is het daarom heel belangrijk om te weten wie jouw doelgroep is. Ik schrijf webteksten altijd met die doelgroep in mijn achterhoofd. Daarbij probeer ik me steeds zo goed mogelijk voor te stellen, wat zij belangrijk vinden en waarom zij ervoor kiezen om iets wel (of juist niet) te kopen. Daarbij is jouw input belangrijk! Jij kent je eigen doelgroep en hun eisen en wensen namelijk het beste. Teksten voor webshops schrijf ik daarom in goed overleg met de webshopeigenaar (jij dus!).
Unieke productteksten kunnen zorgen voor betere zichtbaarheid en meer omzet, zoveel is duidelijk. Maar hoe zit het dan met categorieteksten? En wat zijn dat eigenlijk? Een categorietekst geeft algemene informatie over een groep producten in dezelfde categorie. Als je bijvoorbeeld een snoepwinkel hebt, dan zul je jouw webwinkel onderverdeeld hebben in verschillende categorieën snoep (zoals drop, lolly's, zuurtjes, etc.). Een categorietekst vertelt meer over die overkoepelende categorie. Er kan bijvoorbeeld informatie in staan over de verschillende soorten en merken die je verkoopt en je kunt er ook voordelen (of misschien in het geval van snoep: de diverse smaken) in benoemen.
Eerlijk is eerlijk, een categorietekst zal meestal niet het meest gelezen stuk tekst op je website zijn. Maar dat maakt hem niet minder belangrijk. Wanneer je voor elke categorie een goede (en unieke!) tekst op je webshop hebt staan, zal dat de vindbaarheid van je online winkel verhogen. In zo’n tekst kunnen namelijk ook weer relevante zoekwoorden gezet worden en wanneer die tekst goede informatie bevat, dan zullen de zoekmachines dat belonen met een hogere positie in de zoekresultaten (een betere ranking).
Ook al leest misschien niet iedereen de teksten die vaak onderaan de pagina’s van je webshop weggemoffeld staan, ze geven meer informatie aan degenen die wel de moeite nemen om de tekst door te spitten. Een goed geschreven tekst, die speciaal voor jouw doelgroep gemaakt is, zal je potentiële klanten meer informatie geven en kan er ook voor zorgen dat ze enthousiast worden over jouw producten. Nog een goede reden dus om je categorieteksten door een tekstschrijver te laten produceren.
Heb je een webshop vol met geweldige producten, maar zijn er te weinig bezoekers? Pak de productteksten en categorieteksten aan, verbeter ze en niet alleen de zoekmachines weten je te vinden. Ook bezoekers (en beter nog: klanten) zullen je niet meer overslaan bij hun zoektocht naar dat ene geweldige product.
Wil je niet zelf aan de slag? Ik schrijf je teksten met veel liefde en plezier. Neem contact op en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Mijn teksten, jouw verhaal!
Krachtige teksten die duidelijk en helder het verhaal van jouw bedrijf en jouw producten of diensten vertellen. Goede teksten zijn belangrijk voor je onderneming, zodat je doelgroep je weet te vinden. Daarmee help ik je graag. Meer weten? Zet dat koffiezetapparaat alvast maar aan, dan vertel ik je alles wat je wil weten over (SEO) teksten.
Krachtige teksten in eenvoudige, begrijpelijke taal. Daar ligt het onderscheidend vermogen van Vooral Tekst. Verkoop geen sprookjes, vertel je verhaal!
© Vooral Tekst 2024
krachtige teksten, goed vindbare teksten, begrijpelijke teksten