Zie jij ze ook voorbij komen op social media? Van die ondernemers met geweldige, aansprekende teksten in hun advertenties of posts? Word jij soms ook groen van jaloezie na het lezen van die briljante blog van een concurrent? Dat lukt jou nooit. Denk je.
Nu je er over nadenkt, ben je er ook niet zeker van of jouw concurrenten dat wel zelf kunnen. Weet je wat? Bij nader inzien raak je er van overtuigd, dat zij gewoon iemand hebben ingehuurd.
- Tekstschrijven, zelf doen of uitbesteden?
- Jij bent de expert
- Tekstschrijven is een makkie
- Meerdere wegen leiden naar Rome
- Tekstschrijvers zijn overbodig
- Storytelling
- Word expert in storytelling

Tekstschrijven, zelf doen of uitbesteden?
Goede teksten schrijven voor social media en je eigen website, dat lijkt enorm lastig. Nou, laat me je vertellen, dat jij dat gewoon het allerbeste zelf kunt. Echt, jij bent zelf de beste schrijver wanneer het op jouw bedrijf aan komt.
Jij bent de expert

Wie weet er meer over jouw bedrijf, jouw producten of diensten dan jijzelf? En nu denk je misschien: “ja maar, ik kan helemaal niet schrijven.” of “ja maar, mijn Nederlands is enorm slecht”. Dan is mijn vraag aan jou: “Kun je het vertellen? Kun je me uitleggen wat je doet? Wat jouw product of dienst zo goed maakt? Wat jou onderscheid van je concurrenten?”
Wat zou je me dan antwoorden? Niet zo moeilijk, toch? Natuurlijk kun je dat!
Tekstschrijven is een makkie
Hoe krijg je dat dan op je website, op Facebook, Instagram, Twitter? Simpel! Je schrijft het gewoon op, zoals je het zou zeggen. Je hebt zojuist geantwoord, dat je makkelijk uitleg kunt geven over jouw bedrijf. Schrijf het op, zoals je het zou uitleggen.
Meerdere wegen leiden naar Rome
Vind je dat moeilijk? Gebruik een transcriptie app. Dat klinkt ingewikkelder dan het is. Doe net alsof je jouw product uitlegt aan jouw ideale klant en neem het op! Leg je dienst uit aan jouw droomklant en neem het op. De app zet het vervolgens om in tekst. Moeilijker dan dat is het niet. Echt niet.
Ben je nog niet overtuigd? Heb je echt geen zin in geschreven tekst? Start een podcast! Een podcast is bij uitstek het middel om je expertise te delen en te laten horen waar jouw onderneming voor staat. Lijkt het je leuk, maar ben je bang voor alle techniek die er bij komt kijken? Geen nood, ook dat is eenvoudiger dan het lijkt.
Je maakt een account aan op anchor.fm, vervolgens upload je jouw opgenomen tekst en je hebt zojuist je eerste podcast gemaakt.
Tekstschrijvers zijn overbodig
Tekstschrijvers zijn dus hartstikke overbodig! Ha, is dat wat! Ben ik gewoon mijn eigen beroep aan het dissen. Beetje dom, Angela. Ik hoor het je denken.
Gelukkig kan een tekstschrijver je met nog genoeg andere zaken helpen. Je transcriptie nakijken op fouten bijvoorbeeld. Je leren hoe je hoger in de zoekmachines komt zonder te adverteren. Je teksten schrijven wanneer je het te druk hebt. Je leren hoe je zelf de beste, meest aansprekende verhalen kunt vertellen.
Tip: luister ook naar de podcast “Tekstschrijvers zijn overbodig!”
Storytelling
Het vertellen van die verhalen wordt ook wel storytelling genoemd. Het vormt de basis van authentieke communicatie naar jouw (potentiële) klanten. Klanten willen zien waar jouw bedrijf om draait, waarom ze bij jou aan het juiste adres zijn.
Storytelling is een goede kapstok om al jouw uitingen aan te hangen. Het is een fijn uitgangspunt voor jouw bedrijfscommunicatie.

Word expert in storytelling
In de online cursus “Communiceer met KRACHT” ga je die kapstok zelf in elkaar zetten. Vervolgens leer je hoe je die kapstok vol kunt hangen met relevante teksten. Dit alles in 5 eenvoudige stappen. Binnen 3 weken heb jij een communicatieplan voor een heel jaar!
Niet meer twijfelen of je het wel goed doet, niet meer ellenlang nadenken over de inhoud van je volgende social media post. Gewoon je communicatieplan raadplegen en gaan!