Wie heb ik aan de lijn?
“Hallo, met Angela!”
Ik neem op met het standaardzinnetje waar ik altijd mee opneem. Soms zeg ik er mijn achternaam nog bij, maar meestal niet.
Dit keer is het de vaste telefoon die rinkelt en ik denk nog even: “Moeten we dat abonnement niet gewoon opzeggen?”
Maar dan neemt het gesprek een totaal andere wending. “Mag ik je vader even?” klinkt het vanaf de andere kant van de lijn.
“Kon dat maar!” denk ik een beetje bitter. Maar ik herstel me snel en vertel hem vriendelijk dat hij waarschijnlijk mijn man wil spreken.
Onverwachte inzichten
Als ik weer ophang, begint mijn interne rekenmachientje met uitrekenen hoe lang geleden het is dat iemand me die vraag stelde. Ik kom tot de conclusie dat ik beter kan stoppen met rekenen. Te confronterend.
Verder realiseer ik me dat zo’n zinnetje tegenwoordig sowieso bijna nooit meer wordt uitgesproken. Kinderen nemen geen vaste telefoon meer op. Er zijn maar weinig huishoudens die nog zo’n prehistorisch apparaat hebben staan.
Er zullen maar weinig peuters meer zijn die in de hoorn brabbelen dat hun papa zit te poepen. Waarna vaderlief komt aangerend met de broek nog op de enkels, de telefoon uit hun handen grist en met rood hoofd probeert de schade te herstellen.
En jij? Ben jij online nog goed te vinden?
Tijden veranderen. Zo gaat dat. Ik vind het mooi om al die veranderingen mee te mogen maken. Van zwart-wit televisie tot… (nee hoor, geintje, zo oud ben ik nou ook weer niet).
Maar ontwikkelingen gaan snel. En als ondernemer moet je mee. Misschien niet meteen met alles. En zeker niet in paniek.
Maar wel bewust. Zodat je zichtbaar en vindbaar blijft.
Bedrijven staan allang niet meer in de Gouden Gids. Niemand belt zomaar aan om te vragen wat je doet. Mensen zoeken online. Ze vragen ChatGPT om raad, scrollen, vergelijken. En als je daar dan niet opduikt, omdat je teksten verouderd zijn of je blog uit het jaar 1999 stamt, dan loop je kansen mis.
Zichtbaar zijn op jouw manier
Dat is precies waarom ik ondernemers help met SEO-scans, vindbare blogs en sterke teksten die werken en (heel belangrijk) passen bij wie jij bent.
Geen technische toeters en bellen, maar eerlijke woorden met karakter. Zodat je opvalt tussen al dat online geweld, zonder jezelf te verliezen.
Nieuwsgierig of jouw website nog klopt met wie je nu bent en of je gezien wordt door Google en AI? Ik help je graag om ervoor te zorgen dat jouw verhaal weer gevonden wordt (ook zonder vaste lijn).
Plan nu een gratis kennismakingsgesprek in!