Wie heb ik aan de lijn?

“Hallo, met Angela!”
Ik neem op met het standaardzinnetje waar ik altijd mee opneem. Soms zeg ik er mijn achternaam nog bij, maar meestal niet.

Dit keer is het de vaste telefoon die rinkelt en ik denk nog even: “Moeten we dat abonnement niet gewoon opzeggen?”

Maar dan neemt het gesprek een totaal andere wending. “Mag ik je vader even?” klinkt het vanaf de andere kant van de lijn.

“Kon dat maar!” denk ik een beetje bitter. Maar ik herstel me snel en vertel hem vriendelijk dat hij waarschijnlijk mijn man wil spreken.

Onverwachte inzichten

Als ik weer ophang, begint mijn interne rekenmachientje met uitrekenen hoe lang geleden het is dat iemand me die vraag stelde. Ik kom tot de conclusie dat ik beter kan stoppen met rekenen. Te confronterend.

Verder realiseer ik me dat zo’n zinnetje tegenwoordig sowieso bijna nooit meer wordt uitgesproken. Kinderen nemen geen vaste telefoon meer op. Er zijn maar weinig huishoudens die nog zo’n prehistorisch apparaat hebben staan.

Er zullen maar weinig peuters meer zijn die in de hoorn brabbelen dat hun papa zit te poepen. Waarna vaderlief komt aangerend met de broek nog op de enkels, de telefoon uit hun handen grist en met rood hoofd probeert de schade te herstellen.

Ga met je tijd mee? Blijf jij zichtbaar? Vooral Tekst

En jij? Ben jij online nog goed te vinden?

Tijden veranderen. Zo gaat dat. Ik vind het mooi om al die veranderingen mee te mogen maken. Van zwart-wit televisie tot… (nee hoor, geintje, zo oud ben ik nou ook weer niet).

Maar ontwikkelingen gaan snel. En als ondernemer moet je mee. Misschien niet meteen met alles. En zeker niet in paniek.
Maar wel bewust. Zodat je zichtbaar en vindbaar blijft.

Bedrijven staan allang niet meer in de Gouden Gids. Niemand belt zomaar aan om te vragen wat je doet. Mensen zoeken online. Ze vragen ChatGPT om raad, scrollen, vergelijken. En als je daar dan niet opduikt, omdat je teksten verouderd zijn of je blog uit het jaar 1999 stamt, dan loop je kansen mis.

Zichtbaar zijn op jouw manier

Dat is precies waarom ik ondernemers help met SEO-scans, vindbare blogs en sterke teksten die werken en (heel belangrijk) passen bij wie jij bent.

Geen technische toeters en bellen, maar eerlijke woorden met karakter. Zodat je opvalt tussen al dat online geweld, zonder jezelf te verliezen.

Nieuwsgierig of jouw website nog klopt met wie je nu bent en of je gezien wordt door Google en AI? Ik help je graag om ervoor te zorgen dat jouw verhaal weer gevonden wordt (ook zonder vaste lijn).

Plan nu een gratis kennismakingsgesprek in!

Misschien ook tof om te lezen:

Je blog als toetje

Er zijn mensen die beweren dat ze genoeg hebben aan alleen het hoofdgerecht. Geen voorgerecht, geen nagerecht. Gewoon een lekker gevuld bord met pasta en klaar. Ik geloof ze niet. Want zeg nou zelf: het is toch het toetje dat alles afmaakt? Dat kaasplankje, die romige...

Hoe meer zoekwoorden, hoe beter je scoort in Google?

Je zou het misschien denken: hoe meer zoekwoorden, hoe beter je website scoort in Google. Maar is dat wel echt zo? En wat is dan de beste manier om goed te scoren in de zoekmachines?

Zo schrijf je een boeiend blog

Hoe schrijf je een blog die boeit? Een blog die ook SEO proof is? Volg deze 5 tips en je bent een eind op weg om een goed blog te schrijven!

Zo schrijf je een zakelijke blog die SEO proof is

Een zakelijke blog schrijven is één ding. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw schrijfsel hoog in de zoekmachines eindigt? Dat jouw zakelijke blog goed scoort bij Google, Bing en Yahoo? Dat je iets hebt geschreven en op je website hebt geplaatst dat een SEO (Search Engine...

Schrijftips voor ondernemers

Tekst is overal en als ondernemer ontkom je er niet aan om zo nu en dan wat teksten te schrijven. Denk maar eens aan je website en social media. Maar ook voor emails, advertenties en offertes zijn er woorden, zinnen -> teksten nodig. Sommige teksten schud je misschien...

5 handige tips: zo kun je al jouw social media berichten recyclen

Social media berichten recyclen: zo doe je dat! Als ondernemer wil je gevonden worden, zichtbaar zijn in het echt en op social media! Een bericht op Facebook, een story op Instagram en een tweet op Twitter. Je zou het allemaal wel willen. Maar je hebt niet genoeg tijd...

De beste teksten schrijf je zelf

Zie jij ze ook voorbij komen op social media? Van die ondernemers met geweldige, aansprekende teksten in hun advertenties of posts? Word jij soms ook groen van jaloezie na het lezen van die briljante blog van een concurrent? Dat lukt jou nooit. Denk je. Nu je er over...